Toyota jako największy producent samochodów na świecie dąży do neutralności klimatycznej opartej na wszystkich rodzajach zelektryfikowanych napędów. W Europie, Japonii i Chinach, gdzie gama modelowa marki opiera się na hybrydach najnowszych generacji, sukcesywnie są wprowadzane bezemisyjne bateryjne samochody elektryczne (BEV) i pojazdy elektryczne na wodór (FCEV) o ujemnej emisji. Z kolei obok pełnej gamy zelektryfikowanych modeli w Stanach Zjednoczonych czy Australii duże SUV-y z silnikami benzynowymi są stopniowo zastępowane terenowymi układami hybrydowymi z silnikami V6. Do 2030 roku Toyota zamierza sprzedawać 3,5 miliona bezemisyjnych samochodów elektrycznych rocznie. Wiążą się z tym inwestycje w wysokości 60 miliardów euro, z czego 15 miliardów zostanie przeznaczone na produkcję baterii i opracowanie akumulatorów nowych generacji.
W 2015 roku Toyota ogłosiła ambitny cel osiągnięcia do 2050 roku całkowitej neutralności klimatycznej. Konsekwentna realizacja tych założeń przejawia się w ogromnym zaangażowaniu marki w ograniczanie emisji dwutlenku węgla. Wpływ na to ma wzrost inwestycji w rozwój technologii i możliwości produkcyjne, zwiększanie wydajności, a także 25-letnie doświadczenie w popularyzacji nisko- i bezemisyjnych pojazdów.
W praktyce sprzedaż do 2022 roku na całym świecie ponad 20 milionów zelektryfikowanych samochodów pozwoliła uniknąć emisji ponad 160 milionów ton CO2 oraz zaoszczędzić 65 milionów kilolitrów paliwa. Obecnie Toyota oferuje globalnie już 63 modele z nisko- i bezemisyjnymi napędami w czterech wariantach – elektrycznym na baterie, elektrycznym na wodór, hybrydowym oraz hybrydowym typu plug-in.