2021-06-09
W maju 2021 roku – w porównaniu z poprzednim miesiącem – wzrosła sprzedaż wszystkich trzech użytkowych modeli Toyoty. PROACE CITY został liderem swojego segmentu z udziałem na poziomie 23,5%. Hilux odpowiadał za 47,7% rejestracji pick-upów.
W maju 2021 roku – zgodnie z danymi Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego – wszystkie trzy dostawcze modele Toyoty umocniły swoją pozycję na rynku. PROACE CITY i Hilux zajęły pierwsze miejsce w swoich segmentach, wzrost sprzedaży odnotował również PROACE.
Niemal połowa nabywców pick-upów wybrała nowego Hiluxa
W maju Toyota Hilux zajęła pierwsze miejsce w segmencie pick-upów. Co więcej, po zarejestrowaniu w ciągu miesiąca 166 egz. model odpowiada za niemal połowę wszystkich majowych rejestracji pick-upów – 47,7%
Jeśli chodzi o dane od początku 2021 roku, Hilux zajmuje obecnie drugie miejsce w segmencie i zbliża się do lidera. Udział tego modelu w rynku skoczył z 29,4% (licząc od stycznia do kwietnia) do 34% (od stycznia do maja). Łącznie w tym roku do klientów trafiły 474 egz. pick-upa Toyoty.
Hilux od lat cieszy się doskonałą opinią wśród kierowców. Model ten jest ceniony za swoją legendarną trwałość i odporność na ciężkie warunki oraz ogromne możliwości terenowe. W ostatnich miesiącach popularność Hiluxa wzrosła m.in. dzięki pojawieniu się odświeżonego modelu z nowym, mocniejszym silnikiem 2.8 o mocy 204 KM. Charakteryzuje się on bardziej prestiżowym wyglądem i jest wyposażony w udoskonalony system multimediów z interfejsami Apple CarPlay™ i Android Auto™. Na uwagę zasługuje również nowa najwyższa wersja wyposażenia tego modelu – Invincible.
PROACE CITY ucieka konkurentom
Toyota PROACE CITY zadebiutowała na rynku na początku 2020 roku. Obecnie model ten nie tylko zajmuje pierwsze miejsce w segmencie, ale z miesiąca na miesiąc ma coraz silniejszą pozycję. W maju liczba jego rejestracji wzrosła do 497 egz., co przełożyło się na udział w segmencie na poziomie 23,5%. Jest to o 2,5 punktu procentowego więcej niż w kwietniu.